Direktlänk till inlägg 17 april 2010

En rolig Fredag som bara försvann.

Av Fredrik Lätth - 17 april 2010 00:40

Började dagen med en lättare frukost.

Vill ju inte gå upp alla kilon jag tappat sedan jag började jobba igen. (Ca 4,5)

Började 1/3.

Sedan ner till Däckia Kl. 10 för att få på Sommardäcken.

Jodå,även jag klarar att byta däck på egen hand,men är man Greve låter man andra sköta jobbet.

Skämt åsido:

Tycker att 250 Kr är rätt ok för ett däckbyte,balansering och lufttryck+ att de kollar mönstret och räddar däckens livslängd genom att flytta om dem.

Hem och greppade målarpenseln och körde på i stora rummet till Kl. 16 sedan ner i duschen och vidare in till Kalmar för att se Buskisen Virus i bataljonen. Helt sjuk.:D

Kul att få se Jojje Jönsson gösta Jansson och Magnus Riesenbäck Live.

Jojje är en gammal hjälte,inte bara för brevbäraren Dag-Otto vilken han spelar kanonbra.

I denna fars spelar han halvsenil gammal gubbe med den äran,karln är ju galen.:)

Vad ni troligen inte minns så fanns det ett program i Sveriges Radio som hette Rock departementet i början av 80-talet.

Där var Jojje med som karaktären Ivan Boring. Ha ha ha.

Vilka monologer!

Det var allt från att campa på egen hand till att farbror Gunter förstörde julmiddagarna.

Kanske bara en radioslav som jag som minns det?

Imorgon väntar målning igen och det ska bli skönt när allt är färdigt.

Hela huset är i en enda stor röra.

Såg en hemsk syn på en rast i veckan när moderat äcklet Anders Borg tog den berömda promenaden.

Den Djävulen flinar hela vägen till banken och hans sliskiga partivänneer applåderar och gör allt för att öka klyftorna mellan fattiga och rika i VÅRT land.

Nya arbetarpartiet kallade de sig i förra valet. 

Död åt borgerligheten!

Vad ska de kalla sig i kommande val?

Nya nazi partiet kanske.

Kära läsare av denna blogg,och framför allt ni förstagångsväljare,tänk efter innan ni röstar,och känn inte trycket från kompisar o s v.

Bilda dig din egen uppfattning.

Och framför allt,stå för det ni tror på.

Respektera att era kompisar röstar si eller så,var vänner ändå.

Men stå för det ni tror på.

Jag har, Hör och häpna vänner som är moderater.

Hemligheten till sådan vänskap är att vi aldrig pratar politik.

Valet är fritt i vårt land än så länge tack och lov.

Bara så ni vet,jag kommer att rösta knallrött.

MVH.

GREVEN




 
 
däckbyte

däckbyte

16 september 2010 10:43

Jag ska också byta däck. Tråkigt nog så är mina utslitna så jag får köpa nya.
Fin blogg!

http://www.xn--bytadck-9wa.com

Fredrik Lätth

18 september 2010 22:33

tackar.:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Lätth - 19 november 2016 17:33

Godkväll. Var ett antal år sedan. Har länge tänkt ta upp bloggen igen och det har inte blivit av. Men ikväll hände det. Allt väl till er alla därute i den sjuka värld som omger oss som vi människor inte skapat men tyvärr format. Man undrar ...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:39

Jag döpte ju mitt inläg till kiss i sängen och glömde ju skriva varför. Min Sambo kom hem efter nattjobb och upptäckte en våt fläck av det enorma slaget i sin säng. Vi har 2 katter,Sudden o Molly. Vem är den skyldige? Vi har våran egen teori: M...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:13

Har varit en intensiv vecka. kom hem från Mallorca förra Fredagen efter att ha haft en kanonvecka! Absolut en av de bästa resorna vi har haft. Tur att det var en helg emellan,på Måndagen kom chefen och frågade om jag ville/kunde jobba över Mån o ...

Av Fredrik Lätth - 23 juni 2010 23:28

Hallå igen! Jag vet,det var länge sedan. Ber om ursäkt,men har inte orkat blogga helt enkelt. Sitter nu i karlskrona där jag och grevinnan njutit av eftermiddags solen. Vi skulle åkt ner tidigare men Robban fixade sitt körkort idag och det vo...

Av Fredrik Lätth - 16 april 2010 01:21

Egentligen kom jag ju hem från jobbet igår men vad gör det? Nu är det helg!:) Vilket betyder Byta till sommardäck måla i stora rummet och på kvällen åka till Kalmar för att se farsen Virus i bataljonen. Arbetsveckan har varit bra,jag lär mig me...

Ovido - Quiz & Flashcards