Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Veckan som gått.

Av Fredrik Lätth - 27 mars 2010 21:54

Ber om ursäkt för mitt dåliga bloggande senaste veckan.

Förra fredagen lånade jag och Carro släp av en kompis och slängde det mesta skräpet efter fönsterbytet.

Lördagen var lugn och Sönda´gen också förutom att Carro hade städmani och jag ville ta det lugnt

På måndagen bar det av till ruda igen och jag lade mig i hyfsad tid på söndagskvällen.

Morgonvecka och upp vid 04.

Måndagskvällen somnade jag vid 00 tiden,inte bra.

Tisdag vid 22. helt ok.

Onsdag var jag och spelade hockey för första gången sedan jag fick jobb för en månad sedan.

Träningsvärk så in i helv....!

Men det är så jäkla kul.

gjorde ett mål och hade ett skott i stolpen plus en massa passningar som mina lagkamrater inte gjorde mål på.

Låter som om jag vore världens stjärna,det är jag inte.

Har aldrig varit kommer aldrig att bli.

Men efter de senaste årens generationsväxling i mjukhockeyn får man vara glad att man hänger med 18 19 20 25 åringarna något så när.Torsdagen var också lugn.

Lustigt nog när jag går upp vid 04 så är det inga problem,jo ett, men det är trevligt.

så fort klockan ringer så kommer Molly och ska kela nafsa mig i hakan och bita i halsbandet.

Hon är så go.

Men man är hyfsat pigg vid den tiden trots lite sömn.(Har ju inte vett att lägga mig när jag borde).

Det värsta är att köra hem efter arbetsdagen.

Brukar faktiskt stanna och vila i 10 -15 min för att inte riskera att somna vid ratten.

Gör underverk,blir mkt piggare.

Igår hälsade jag på en kompis som bor i Alsterbro som passeras varje veckodag.

trodde mina katter var bortskämda.

Ha ha ha.

På kvällen bar det av till Kalmar och fair Play Cup där stommen av Nybro IBK:S damlag spelar i F-16 serien.

Erika var nervös och sa på vägen in:

den här cupen lär jag inte få någon matchens lirare tröja.

(delas som det låter ut till den spelare som sekretariatet bedömmer som matchens bästa).

Erika fick en T-shirt redan efter !:a matchen.

Nybro vann sina 2 inledande matcher igår kväll.

idag fick jag sovmorgon till kl. 07:30 sedan bar det av till Kalmar igen och cupen.

2 matcher och två segrar. Erika fick en matchens lirare T.shirt idag också och fick hålla nollan i sista matchen.

Imorgon väntar semifinal mot västervik men på eftermiddagen tack ock lov.

Kanske får eder greve sova ut imorgon.?

Ha det gott.

MVH.

GREVEN





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Lätth - 19 november 2016 17:33

Godkväll. Var ett antal år sedan. Har länge tänkt ta upp bloggen igen och det har inte blivit av. Men ikväll hände det. Allt väl till er alla därute i den sjuka värld som omger oss som vi människor inte skapat men tyvärr format. Man undrar ...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:39

Jag döpte ju mitt inläg till kiss i sängen och glömde ju skriva varför. Min Sambo kom hem efter nattjobb och upptäckte en våt fläck av det enorma slaget i sin säng. Vi har 2 katter,Sudden o Molly. Vem är den skyldige? Vi har våran egen teori: M...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:13

Har varit en intensiv vecka. kom hem från Mallorca förra Fredagen efter att ha haft en kanonvecka! Absolut en av de bästa resorna vi har haft. Tur att det var en helg emellan,på Måndagen kom chefen och frågade om jag ville/kunde jobba över Mån o ...

Av Fredrik Lätth - 23 juni 2010 23:28

Hallå igen! Jag vet,det var länge sedan. Ber om ursäkt,men har inte orkat blogga helt enkelt. Sitter nu i karlskrona där jag och grevinnan njutit av eftermiddags solen. Vi skulle åkt ner tidigare men Robban fixade sitt körkort idag och det vo...

Av Fredrik Lätth - 17 april 2010 00:40

Började dagen med en lättare frukost. Vill ju inte gå upp alla kilon jag tappat sedan jag började jobba igen. (Ca 4,5) Började 1/3. Sedan ner till Däckia Kl. 10 för att få på Sommardäcken. Jodå,även jag klarar att byta däck på egen hand,men ä...

Ovido - Quiz & Flashcards