Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Lördag igen.

Av Fredrik Lätth - 10 april 2010 22:39

Hallå bloggvänner.

Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen.

Min syster sa det nog bäst,man orkar inte vara inne varje dag när man jobbar.

Hon har rätt.

Vi var och hälsade på dem i söndags,på tiden.:)

Som vanligt hade vi jättekul och höll på att prata ihjäl varann.

Vi träffas tyvärr inte så ofta som vi borde,de åker på danstävlingar land och rike omkring och vi har ju vår innebandy mm.

Men det senaste året har vi skärpt till oss och ser till att pricka in de få lediga datum som blir.:)

Har börjat måla här hemma,Robbans rum är snart klart sedan blir det stora rummets tur,tak och väggar och nytt golv.

Brist på sysselsättning saknas ej.

Frågan är om man kan utöka dygnet med några timmar?

Ja,veckan gick i god fart i Onsdags var jag inbjuden att spela innebandy mot en kompis P-15 lag samtidigt som det var fotbollsträning och säsongens sista mjukhockey.

Helvete!

Varför ska allt kul kollidera?

Kan ju inte vara på 3 ställen samtidigt.

Jag valde innebandyn och hälsade efter det på mina vänner i mjukhockeyn.

Nästa vecka ska här tränas fotboll så gräset yr!

Fyllde 41 år igår.

Herregud!

Har aldrig någonsin blivit så uppvaktad på min födelsedag!

Mycket tack vare Facebook,men ändå.

Vänner i ALLA åldrar grattade.

Bestämde mig för att tacka var och en och det tog ett par timmar.:)

Älskar er alla.:)

Något som känns riktigt stort för mig är att min gamle idol (Anders Broström)som visat sig vara en  lika stor människa som hockeyspelare gratulerade mig.:) En stor ära!

Hade spelarna i mitt kära Frölunda haft mer av hans jävlar anamma så hade nog vi varit i final.

Ok!

Han var inte Guds bästa barn på planen,men gjorde ALLTID sitt bästa och drog oftast med sig laget genom sitt uppoffrande spel och sin enorma vinnarskalle.

Man måste hata att förlora,och förlorar man ska man känna att jag gjorde ALLT jag kunde,de var bättre än oss idag/kväll.

känner mig inte alls som en 40+ are,och mitt sinne ska alltid vara ugnt.

Min goa dotter Erika sa en bra sak.

-Ålder är bara en siffra.

Så jäkla sant.

Mina underbara barn höll jag på att skriva, menar ungdomar, gav mig Dvd filmerna om Riddare Arn.:)

Carro jobbade igår,men hon gladde mig idag med 2 Randiga T-shirts som jag fastnat för i ett skyltfönster.

En röd/vit randig och en grön/vit randig.

Skitsnygga!

Och färgerna är väl de vackraste man kan tänka sig?;) FR (ÖL) UN DA!;)

Imorgon ska jag ikläda mig den grönvit randiga och be en bön för att Tingsryd fixar en Allsvensk plats uppe i Sundsvall.

Come on Green Tigers!

Fick förresten en tidig födelsedagspresent i Tisdags morse.

Blev lite sen och drog på rätt bra för att hinna till jobbet.

När jag passerade Kährs såg jag att det var en polisbil bakom mig och givetvis Satte de på blåljuset så det var bara att köra in till kanten och veva ner rutan.

Hann tänka tusen tankar.

B l a Helvete också,är det sista jag har råd med!

Företaget jag är anställd av betalar ut lönen med en Månads fördröjning så vi går minst sagt på knäna ekonomiskt.

Det sista man behöver är ju en fortkörningsbot.

-Bråttom till jobbet frågade den unge polisen.

-Nejdå ljög jag.

-Men det gick rätt fort på Grönvägen även om du saktade ner här vid Kährs när det blev mörkare och smalare väg sa han.

-Jag körde vidare på min lögn och sade att jag inte alls brutit mot hastigheten.

-Jag kom snabbt upp i 50 när jag körde bakom dig sa polisen,det är folktomt och lite trafik men många som inte har lyse på cyklarna o s v. sa han så det är ju bäst att hålla hastigheten.

Och visst har han rätt.

Vi struntar i detta sa han,men du får blåsa och visa körkort.

Inga problem sa jag ,och hans kollega letade fram alkotestet.

-Jobbar du här i stan frågade han.

-Nej i Ruda blev mitt svar.

-Ojdå,då har du all anledning att köra försiktigt så mycket vilt som det är på de vägarna,gå upp tio min. tidigare i fortsättningen sa den trevlige mannen.

Visade mitt körkort och blåste och tackade för deras vänlighet.

Tur ska man ha ibland.

Fick nog en större tankeställare av hans lugna men förmanande ord än om jag tvingats betala böter.

Tror inte dessa poliser läser min blogg,men om.

TACK!

Idag har carro och jag kört alla gamla fönster till återvinningen+ en massa annan skit.

3 rundor blev det.

På Skärtorsdagen släppte vi Molly fritt 1:a gången och sedan dess har hon varit ute med jämna mellanrum.

Oftast med sudden som övervakare.

Igår lade hon öronen bakåt och rusade över gatan och kastade sig in i grannens påskris och slet dän en gul fjäder vilken hon stolt visade upp för mig och Jesus(Sudden).

Han är ju född i ett stall. Ha ha ha!

Molly är rolig,är ute och härjar men går in och gör sina behov på lådan bara för att sätta sig vid dörren för att gå ut igen. Hm.

Dags att tacka för mig.

Ha det bra kära vänner och tack för all uppvaktning.

MVH. GREVEN







 
 
Ingen bild

Syrran

13 april 2010 08:40

Där hade du TUR käre bror =)) Men ibland kan även farbror blå ha en bra dag hehehe Han var säkert från Nybro, för där är folket oerhört trevliga och tillmötesgående. Kram Syrran

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Lätth - 19 november 2016 17:33

Godkväll. Var ett antal år sedan. Har länge tänkt ta upp bloggen igen och det har inte blivit av. Men ikväll hände det. Allt väl till er alla därute i den sjuka värld som omger oss som vi människor inte skapat men tyvärr format. Man undrar ...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:39

Jag döpte ju mitt inläg till kiss i sängen och glömde ju skriva varför. Min Sambo kom hem efter nattjobb och upptäckte en våt fläck av det enorma slaget i sin säng. Vi har 2 katter,Sudden o Molly. Vem är den skyldige? Vi har våran egen teori: M...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:13

Har varit en intensiv vecka. kom hem från Mallorca förra Fredagen efter att ha haft en kanonvecka! Absolut en av de bästa resorna vi har haft. Tur att det var en helg emellan,på Måndagen kom chefen och frågade om jag ville/kunde jobba över Mån o ...

Av Fredrik Lätth - 23 juni 2010 23:28

Hallå igen! Jag vet,det var länge sedan. Ber om ursäkt,men har inte orkat blogga helt enkelt. Sitter nu i karlskrona där jag och grevinnan njutit av eftermiddags solen. Vi skulle åkt ner tidigare men Robban fixade sitt körkort idag och det vo...

Av Fredrik Lätth - 17 april 2010 00:40

Började dagen med en lättare frukost. Vill ju inte gå upp alla kilon jag tappat sedan jag började jobba igen. (Ca 4,5) Började 1/3. Sedan ner till Däckia Kl. 10 för att få på Sommardäcken. Jodå,även jag klarar att byta däck på egen hand,men ä...

Ovido - Quiz & Flashcards