Direktlänk till inlägg 16 april 2010

En jobbvecka ha nått sitt slut.

Av Fredrik Lätth - 16 april 2010 01:21

Egentligen kom jag ju hem från jobbet igår men vad gör det?

Nu är det helg!:)

Vilket betyder Byta till sommardäck måla i stora rummet och på kvällen åka till Kalmar för att se farsen Virus i bataljonen.

Arbetsveckan har varit bra,jag lär mig mer och mer och tur är väl det.

I Måndags glömde vi en spånskiva i ugnen vid första rasten vilket gjorde att det blev sådan rökutveckling att brandlarmet gick.

Vi gjorde som man ska gick ut till återsamlingsplatsen.

Alla utom Uffe,han kom farande med ett leende från öra till öra och utbrast:

-Jag räddade trucken!:D

Varpå han parkerade på gräsmattan och körde fast. Ha ha ha!

De fick bogsera bort honom med en annan truck.

Eder sjuke Greve skrattade så tårarna rann.

Ni skulle sett!

Går inte beskriva i text.

Efter Tingsryds avancemang till allsvenskan i Söndags stämplade jag i Måndags in iförd min gamla gröna ccm hjälm som satt på mitt huvud de många träningarna och de få matcherna jag fick spela för min moderklubb.

Ja syrran!

Givetvis minns jag de underbara kvällarna i Dackehallen och de goa grabbarna/idag gubbarna i grön/vita TAIF.

Även bortamatcherna är kära minnen,som när farsan höll på att åka på stryk i Ljungby för att han höll på SITT lag.

Ett Troja/ljungby som på den tiden inte ens hade någon ishall utan ett jävla tält som de otroligt nog verkade stolta över.

I höst är det dags för derbyn igen och om Gud hör bön så låt TAIF sopa banan med dessa ärkenötter!

Mitt agg till Troja är stort.

Däremot måste jag säga att Ljungbys innebandylag är väldigt trevliga och ödmjuka när vi möter dem med Gantesbo.

Angående min lilla fortkörning håller jag med,svintur är bara förnamnet!

Jimmy!

Grattis till er Elitserieplats.

Du är en kanonkille!

Men jag kan bara inte hålla med dig.

Tycker verkligen inte att Elitserien behöver aik.

Tycker att de borde fått chansen i KHL.

Ju längre bort ju mindre problem.

Men för all del,jag kan ha fel.(Claes-Göran Hedeström melodifestivalen 68).

Den känner du väl till syrran?;)

Over and out.

GREVEN



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Lätth - 19 november 2016 17:33

Godkväll. Var ett antal år sedan. Har länge tänkt ta upp bloggen igen och det har inte blivit av. Men ikväll hände det. Allt väl till er alla därute i den sjuka värld som omger oss som vi människor inte skapat men tyvärr format. Man undrar ...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:39

Jag döpte ju mitt inläg till kiss i sängen och glömde ju skriva varför. Min Sambo kom hem efter nattjobb och upptäckte en våt fläck av det enorma slaget i sin säng. Vi har 2 katter,Sudden o Molly. Vem är den skyldige? Vi har våran egen teori: M...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:13

Har varit en intensiv vecka. kom hem från Mallorca förra Fredagen efter att ha haft en kanonvecka! Absolut en av de bästa resorna vi har haft. Tur att det var en helg emellan,på Måndagen kom chefen och frågade om jag ville/kunde jobba över Mån o ...

Av Fredrik Lätth - 23 juni 2010 23:28

Hallå igen! Jag vet,det var länge sedan. Ber om ursäkt,men har inte orkat blogga helt enkelt. Sitter nu i karlskrona där jag och grevinnan njutit av eftermiddags solen. Vi skulle åkt ner tidigare men Robban fixade sitt körkort idag och det vo...

Av Fredrik Lätth - 17 april 2010 00:40

Började dagen med en lättare frukost. Vill ju inte gå upp alla kilon jag tappat sedan jag började jobba igen. (Ca 4,5) Började 1/3. Sedan ner till Däckia Kl. 10 för att få på Sommardäcken. Jodå,även jag klarar att byta däck på egen hand,men ä...

Ovido - Quiz & Flashcards