Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Ännu en arbetsvecka.

Av Fredrik Lätth - 19 mars 2010 01:23

Ursäkta kära vänner att jag varit så dålig på att blogga  ett tag.

Huset har varit i en enda stor röra med fönsterbyten och allt vad det drar med sig.

Har jobbat eftermiddag denna veckan och hinner lagom äta frukost åka och träna uträtta några ärenden och sedan hem och äta och åka till jobbet.

Hemma igen efter 00 och då kollar jag facebook och sedan blir det sängen.

Men nu är det ju helg för min del och då får man kraft att blogga igen.

Veckan har varit bra,både på jobbet och hemma.

Mina arbetskamrater är fortfarande kanontrevliga och familjen känner jag ju/och de känner ju mej sedan länge.

Vi har nu nya fönster överallt och det återstår bara några smådetaljer innan allt är klart.

Skönt!

Även om snickarna varit fantastiska,de har visat hänsyn både mot oss och katterna.

Sudden har flytt fältet som den folkskygge konung han är medan Molly gärna varit med och hjälpt/stjälpt till.

På väg hem från jobbet slog jag något slags rekord i att se vilda djur.

5 Rådjur 7 harar 2 Vildsvin (1:a gången jag ser sådana i verkligheten) en Räv en Grävling och en (tror jag) Hasselmus som pilade över vägen.

Märks att våren är på väg,6+ grader inatt och vägarna blir bättre för varje dag.

Ett säkert vårtecken är ju att slutspelet i Hockey började igår.

Efter många om och men,sju sorger och åtta bedrövelser får vi Frölundasupporters vara med om det även denna säsong.

Gick bra igår,men kommer en ny tuff match borta mot linköping redan imorgon.

Hur det än går gäller det att intala sig att vi gick iaf till slutspel.

Men man är tyvärr många gånger en otacksam typ!

Har man en gång fått uppleva att laget i ens hjärta tagit SM-Guld (jag har fått uppleva det 2 ggr).

Då vill man bara ha mer!

Då räknar jag inte med IFK Göteborgs alla guld jag fått uppleva.

Underbart!

Jag älskar BlåVitt!

Men jag älskar Frölunda mer.

Hockey är för mig roligare än fotboll,det är bara så.


Ha det bra kära vänner.

MVH.

GREVEN




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Lätth - 19 november 2016 17:33

Godkväll. Var ett antal år sedan. Har länge tänkt ta upp bloggen igen och det har inte blivit av. Men ikväll hände det. Allt väl till er alla därute i den sjuka värld som omger oss som vi människor inte skapat men tyvärr format. Man undrar ...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:39

Jag döpte ju mitt inläg till kiss i sängen och glömde ju skriva varför. Min Sambo kom hem efter nattjobb och upptäckte en våt fläck av det enorma slaget i sin säng. Vi har 2 katter,Sudden o Molly. Vem är den skyldige? Vi har våran egen teori: M...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:13

Har varit en intensiv vecka. kom hem från Mallorca förra Fredagen efter att ha haft en kanonvecka! Absolut en av de bästa resorna vi har haft. Tur att det var en helg emellan,på Måndagen kom chefen och frågade om jag ville/kunde jobba över Mån o ...

Av Fredrik Lätth - 23 juni 2010 23:28

Hallå igen! Jag vet,det var länge sedan. Ber om ursäkt,men har inte orkat blogga helt enkelt. Sitter nu i karlskrona där jag och grevinnan njutit av eftermiddags solen. Vi skulle åkt ner tidigare men Robban fixade sitt körkort idag och det vo...

Av Fredrik Lätth - 17 april 2010 00:40

Började dagen med en lättare frukost. Vill ju inte gå upp alla kilon jag tappat sedan jag började jobba igen. (Ca 4,5) Började 1/3. Sedan ner till Däckia Kl. 10 för att få på Sommardäcken. Jodå,även jag klarar att byta däck på egen hand,men ä...

Ovido - Quiz & Flashcards