Alla inlägg under november 2009

Av Fredrik Lätth - 30 november 2009 13:15

Åkte in till Kalmar med tanten för att handla julklappar.

Var väldigt lugnt ute vid Hansa city och Ikea.

Åkte sedan vidare in till stan och det var lika lugnt där.

Vi unnade oss att äta kinesisk lunchbuffé.

Det är så jäkla gott.

Orkade inte äta mer på hela kvällen sen.

Och på kvällen var det dags att köra in till Kalmar för andra gången denna måndag.

Match i Korpen.

Äntligen en seger.

Vi mötte ännu ett bra lag och får nog tacka vår målvakt för segern.

En av grabbarna hade glömt sin matchtröja i Nybro,men som tur är så hade jag min St. Sigfrid jacka på mig.

Har Greven tryckt på bröstet och sade till killen att nu gjorde  han adlig reklam.

Han lovade att kyssa Greve trycket om han gjorde mål.

Och visst gjorde killen mål,redan i första bytet.

Det var en fin målgest. ha ha ha.

Vi ledde som mest med 4-1 och de var tjuriga och frustrerade.

Sedan tappade vi skärpan och de kom in i matchen.

Det var hetsigt och stökigt men till slut satte vi 5-3 i tom bur.

Skönt med en seger.

Ha det bra.

MVH.

GREVEN


Av Fredrik Lätth - 29 november 2009 13:00

Tiden går fort.

Redan 1:a Advent.

på eftermiddagen tog vi en runda ner på julskyltningen.

Vet inte varför man går dit egentligen,samma saker varje år.

Affärsmän som gnuggar händerna i förtjusning över att hur dåliga tiderna än är så drar inte folk ner på julklappar.

Lär väl bli försäljningsrekord iår med.

På kvällen var det träning med korplaget,så han bara se en halvlek av Barcelona-Real Madrid.

MVH.

GREVEN

Av Fredrik Lätth - 28 november 2009 23:17

Igår var vi på stufvenäs gästgiveri och åt julbord.

Mycket trevligt och i en adlig miljö.:D

Det enda som saknades var lite snö eller iallafall frost.

Maten var riktigt god och man äter och äter.

Hann tänka att efter annandagen är man så trött på julmat så man storknar.

Ändå Grisar man i sig som om det vore sista måltiden.

Idag har vi städat och julpyntat.(Urk)!

Var även inbjuden av min gode vän Henke att spela hockey med Kährs.

Ni vet ju vad jag älskar ishockey.:D

Gick fint,vi vann med 21-15 och Greven satte några baljor.

Får man äran att bära New York Rangers tröjan Nr:2 (Brian Leetch).

En spelare (Har slutat nu) som jag beundrade mycket måste man ju prestera något.

Allt gick inte smärtfritt dock,efter en av mig misslyckad passning som motståndaren la i stolpen dansade pucken på mållinjen där min vän Henke Rensade bort den genom att träffa min högra vad där jag redan har ont.

Men det var det värt,blev ju inte mål iaf.:D

Samma Henke har även lyckats skjuta mig i röven när vi var på olika lag för några år sedan.

Hade sedan fräckheten att ta kort på blåmärket.

Kan säga att jag tänkte på honom varje gång jag satte mig den veckan.

Men det var värt det, Blev inget mål i baken den gången heller.:D

Kom hem lagom till att se lite Spansk fotboll,inga höjdarmatcher men det är ju imorgon El Classico är.:D Barcelona-Real Madrid.

Vilken höjdarmatch!

Adliga hälsningar från GREVEN.

Av Fredrik Lätth - 27 november 2009 23:15

Då går vi snart in i december.

Tanten sprang runt och gav order:

Sätt den tomten där,dammsug och skura golvet.

Fixa förlängnings sladdar.

Robban och Jag är eniga.

Varför denna hysteri?

Visst några adventsljustakar och några tomtar är väl ok.

Men måste man ha tomtar i alla hörn och t o m på loftet?

Överdrivet!

som jag tänkt och robban så tydligt sa:

Skiten ska ju plockas ner också.

Julen varar ju inte så länge.

Hur mycket man än plockar så står det en liten skäggbeprydd fan kvar i något hörn fram till påsk när alla förb.....Harar och kycklingar ska sättas upp.

Carro hade t o m lagt en röd matta på toan i källaren,bara jag och Robban använder detta dass och tyckte att röda mattan var kass.

Vi såg på varann och Robban sa,vill inte ha den där,vill inte ha någon matta alls där,det döljer ju dina klinkers.

Vi slängde ut mattan i protest,och den har inte kommit tillbaka än.

Måste få citera bibeln.

När Moses var och hämtade stentavlorna med de tio budorden tyckte folket att han tog så lång tid på sig,så de tillverkade en kalv i guld och tillbad denna.

Ni vet historien,Moses blev så arg så han knäckte stentavlorna....................

Även om jag inte är hyper religiös så slår mig tanken varje år:

Är det inte samma sak med tomtar och påskharar/kycklingar.

Vi har en gud men tillber tomten och påskharen likt en guldkalv.

Tänk på en sak till denna natt:

Det finns inget vapen som är så vasst och effektivt som pennan.

Det gäller att hantera den väl och med försiktighet.


Tack för det ännu så länge fria ordet.

MVH.GREVEN




Av Fredrik Lätth - 26 november 2009 22:45

Eftersom dagarna varit väldigt lika varann har jag inte bloggat.

Men allt är ok här på Östgötagatan.

Mitt liv är fyllt av innebandy och mjukhockey.

I Torsdags fick jag visa mitt korplag att gammal är äldst och dominerade faktiskt småmålsträningen bitvis.

katterna lever rövare som vanligt och det gör familjen med ibland.

MVH.

GREVEN.

Av Fredrik Lätth - 26 november 2009 22:45

Eftersom dagarna varit väldigt lika varann har jag inte bloggat.

Men allt är ok här på Östgötagatan.

Mitt liv är fyllt av innebandy och mjukhockey.

I Torsdags fick jag visa mitt korplag att gammal är äldst och dominerade faktiskt småmålsträningen bitvis.

katterna lever rövare som vanligt och det gör familjen med ibland.

MVH.

GREVEN.

Av Fredrik Lätth - 23 november 2009 01:15

Det är jag som är Molly.

Har tagit över husses blogg tillfälligt.Skrattande

Jag föddes i Torsås och tog över detta huset i slutet av Augusti.

Min förra familj tyckte att jag var sen i utvecklingen men alla i kullen var ju större än mig.

Var lite konstigt när husse och matte tog med mig på en bilfärd genom mörka Småland.

Pep väl en stund och lade mig sedan i mattes knä och sov resten av vägen. 

Bars in i mitt nya hus och fick syn på en stor svartvit best i hallen. Sudden.

Burrade upp mig,och det gjorde han med,fick sen en smäll.

Men efter det tog jag befälet.

Han är egentligen snäll min halvbror.

Som ni ser på kommande bilder har jag redan klättrat i julgranen och hittat på en massa andra bus.

Vi hörs/Molly.








Av Fredrik Lätth - 22 november 2009 00:00

Vaknade av att katterna slogs.

Inget ovanligt alls.

Men måste de slåss i mitt sovrum?

Blev en lugn förmiddag,läste en bok.

Åkte sedan med Robban till Kalmar för att se på hockey.

Ja,vet att Nybro spelade hemma mot Kristianstad.

Men R har 2 kompisar som spelar i Kalmar och dessutom var våra gemensamma kompisar linjemän.

Riktigt trevligt faktiskt,båda hans vänner gjorde mål och domarna skötte sig fint.

Sen åkte vi hem och tränade med korpenlaget.

Gick väl inte så bra för min del,men kul att träffa killarna.

MVH.

GREVEN

Ovido - Quiz & Flashcards