Alla inlägg under januari 2010

Av Fredrik Lätth - 31 januari 2010 21:45

Gunillas 40 års fest var mycket trevlig.  

Björn hade gjort en egen på spåret tävling som var mycket lyckad.

Sen blev det frågesport med frågor om Gunilla,riktigt kul.

Vi åt drack och pratade, timmarna gick i rasande fart.

Vi drog oss hemåt vid 3 tiden.

Jag sov till 12 idag men är ändå lite trött.

Imorgon väntar ännu en match för Team Awes.

Vi behöver vinna för att haka på topplagen.

Ha det bra.

MVH.

GREVEN



Av Fredrik Lätth - 30 januari 2010 15:44

Började som vanligt Lördagen med Melodikrysset.

Mår mycket bättre idag.

Efter krysset åkte jag till en utbildningsmässa som arbetsförmedlingen rekommenderat.

Var väl inte så mycket för mig,men funderar på att ta truck kort så fick en del svar på mina frågor.

Lyckades dessutom träffa samma journalist som intervjuade mig på Företagscupen för några helger sedan.

Blev intervjuad idag med.

Undrar vad det blir för rubrik?

Mannen som gav arbetslösheten ett ansikte kanske...................

Ska snart ivög på Gunillas 40-Års kalas,så det är väl dags att inta duschen.

Ha det bra mina vänner.

MVH.

GREVEN

Av Fredrik Lätth - 29 januari 2010 19:57

Nu står Gantesbos spelare och medresta ledare och laddar inför match i Markaryd.

Tyvärr mår jag sämre idag och fick stanna hemma.  

Min dag har pendlat mellan att läsa sova och vara vid datorn.

Som tur är så skaffade Carro en mini laptop som jag kan ha med mig i sängen.

Carro mår sämre än mig.

Och imorgon är det 40-års kalas  för Gunilla.

Hoppas vi är lite piggare då,annars blir det nog lugnt.

Ha det bra därute.

Håll er friska.

MVH.

GREVEN



Av Fredrik Lätth - 28 januari 2010 22:15

Har varit lite piggare idag.

Alla skåp var tomma så masade mig iväg och handlade.

Ikväll har vi varit hos Lillis och Ingela.

Vet att man ska hålla sig hemma om man är sjuk men det var ok för dem.

Eftersom alla (Inte jag då alltså) jobbar olika tider så gäller det att ta tillfället i akt när vi kan ses.

Vi planerade en helgkryssning till Tallinn,något vi länge pratat om.

Tiden gick som vanligt fort i deras sällskap.

Nu har Carro fått ont i halsen och känner sig risig.

Typiskt.

Skulle egentligen spelat innebandycup imorgon men den är inställd.

Lika gott det.

Förhoppningsvis orkar jag åka med Gantesbo till Markaryd imorgon kväll.

Mvh.

GREVEN

Av Fredrik Lätth - 27 januari 2010 19:09

Vaknade och mådde pyton.

Hade ju tänkt träna på gymmet idag.

Blir sällan som man tänkt sig.

Fick ändå lite träning av att skotta snö innan.

Gillar riktiga vintrar men nu börjar längtan efter våren ta överhanden.

Och då börjar ju fotbolls säsongen.

Kanske går det bättre för IFK Göteborg än för Frölunda som lyckades förlora igår igen.

Nu ser det riktigt pissigt ut för laget i mitt hjärta.

Någon kommenterade ett tidigare inlägg med:

Världen går inte under för att Frölunda faller ur........

Nej, det gör den inte tack och lov.

Men en del av min värld rasar samman.

Men man reser sig alltid efter motgångar även om man inte tror det själv.

Och än är det ju inte helt kört.

Det finns viktigare saker än ishockey i världen.

Krig svält diktatur och annat elände.

Och i jämförelse med det betyder inte hockeyn ett dugg.

Nu ska jag ner i källaren och lyssna på sportradion igen.

Måste ju följa Tingsryds match i kampen om att nå Allsvenskan.

Jodå,som Nybrobo följer jag deras match med.

MVH.

GREVEN


Av Fredrik Lätth - 26 januari 2010 14:28

Satt och letade jobb när Björn sms:ade och bjöd in mej på fika.

Ett trevligt avbrott i den ibland dryga arbetslösa vardagen.

Vi drack kaffe och tog en runda på stan för att lämna in oddset.

Och vips så försvann några timmar.

Är nu tillbaka vid datorn och fortsätter leta jobb.

Har 2 genomförkylda tonåringar hemma och 2 dampiga katter som sällskap.

Börjar själv känna mig risig.

Typiskt!

Ska ju spela innebandycup på Fredag förmiddag med ett egenhändigt utvalt lag.

Grevens gossar heter vi.

Och på eftermiddagen bär det av till Markaryd med Gantesbo.

Men man ska inte måla   på väggen.

Endast döden skulle hindra min medverkan.

Ska ut och lämna in odds åt min sjuke son nu sen hem och laga mat.

Ikväll blir det väl att deppa framför radiosporten igen.  

Ha det bra.

MVH.

GREVEN

Av Fredrik Lätth - 25 januari 2010 23:45

Vi har en vitlackerad stålhylla på toan i källaren.

Eftersom det nästan bara är jag och Robban som använder denna toalett så retar vi oss på att allt man lägger på hyllorna ramlar igenom och hyllan är ivägen när man spolar.

Hade 2 vita hyllor liggande och vi bestämde att jag skulle måla om dem och sedan ska vi kasta ut stålhyllan.

Började måla igår kväll och har fixat resten idag.

Imorgon hänger jag  upp dem och det kommer att bli jättebra.

Alltid kul med lite förändringar.

Var på gymmet i förmiddags med Carro och Gunilla,riktigt skönt att vara igång igen.

Eftermiddagen ägnade jag åt att söka jobb.

Är in i hel.... frustrerande att inte ha ett jobb när man verkligen vill arbeta.

Måste hända något snart innan jag blir tokig.

(Om jag inte är det innan).

Ha det bra kära läsare.

MVH.

GREVEN

Av Fredrik Lätth - 24 januari 2010 23:00

Skulle ljuga om jag påstod något annat än att Frölundas förlust gnager i huvudet.

Har med åren blivit rätt bra på att skaka av mig förluster.

Men får ju mina återfall ibland.

Och givetvis svider Nybro damernas nederlag också.

Men Nybro IBK dam riskerar inte att åka ur,tvärtom de har chans till en topp placering. Det har inte namnkunniga  Frölunda.  

De riskerar att åka ur elitserien.  

Det får bara INTE hända!

Kan redan höra glåporden på stan från folk som visserligen inte kan idrott men älskar att håna andra.

Oftast så har de inte ens något eget favoritlag utan vill bara jävlas.

Visserligen har jag Frölundamössa, påsytt tygmärke på jackan,och kan förstå att folk reagerar,men jag hånar ytterst sällan någon annan när Frölunda slagit deras lag.

Men människor är ett elakt släkte.

Vad som får mig att tro på människans godhet är alla de(för de finns tack och lov) fina vänner som stöttar och peppar i motgångens stund.

TACK äkta vänner!

Ha det bra bloggvänner.

MVH.

GREVEN

Never surrender,stand up fight them all! (Saxon).



Ovido - Quiz & Flashcards