Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Tingsryd tillbaka i Allsvenskan.:)

Av Fredrik Lätth - 12 april 2010 00:02

Sov rätt länge idag.

Hade varit uppe en stund när Carro ringde och berättade att en massa Polska försvars och regeringsmedlemmar dött i en flygkrasch.

Fruktansvärt tragiskt liksom alla flygolyckor.

Men hur tänker säkerhetstjänsten när de låter alla "högdjur" färdas i samma plan?

Det luktar komplott tycker jag.

Dagen har varit ganska god,dessvärre gick aik upp i Elitserien igen.

Och med dem så kommer våldet på Sveriges Hockeyarenor dessvärre öka.:(

Men Det underbara med dagen var att Tingsryds AIF gick upp i Allsvenskan igen.:)

Helt underbart!:D

Har målat klart i Robbans rum och börjat spackla i finrummet.

Full fart.

Eftersom vi/jag ska måla över tapeten så tog jag fram tapetlim och fäste lösa skarvar.

Märks att man har sladdbarn(Molly).

När jag efter ett snabbt toabesök kom tillbaka så fann jag katten badande i tapetlim varpå jag beordrade Robban att hämta en fuktig handduk.

Torkade av lilla Molly och förmanade henne om att inte leka med limmet.

Efter att ha glömt limpenseln nere kom jag upp och fick bevittna hur den pälsbeprydde odågan åt Tapetklister med hull och hår.

Då hade jag nyss gett dem mat.

Hur glupsk får man bli?

Hur fan kan man få för sig att äta TAPETKLISTER?

Dags att lägga sig.

Ha det bra bloggvänner.

MVH.

GREVEN

 
 
Ingen bild

Jimmie

12 april 2010 09:45

AIK behövs i elitserien Greven ;)

 
Ingen bild

Syrran

13 april 2010 08:35

Sååååå roligt att TAIF tagit sig upp igen =))

Kommer du ihåg förr i världen, när vi följde så gott som varenda match och stod och huttrade i ishallen i Tingsryd? t o m bortamatcherna var vi på =)) Härliga tider....strålande tider. Då hade vi spelare som Tadde, Roger Waldemar, bröderna Jakobsson m.m Det var grejer det hehehe Lycka till med målingen nu eller ska jag ist säga med hjälpredan Molly!?!? Kram Syrran

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Lätth - 19 november 2016 17:33

Godkväll. Var ett antal år sedan. Har länge tänkt ta upp bloggen igen och det har inte blivit av. Men ikväll hände det. Allt väl till er alla därute i den sjuka värld som omger oss som vi människor inte skapat men tyvärr format. Man undrar ...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:39

Jag döpte ju mitt inläg till kiss i sängen och glömde ju skriva varför. Min Sambo kom hem efter nattjobb och upptäckte en våt fläck av det enorma slaget i sin säng. Vi har 2 katter,Sudden o Molly. Vem är den skyldige? Vi har våran egen teori: M...

Av Fredrik Lätth - 23 september 2011 23:13

Har varit en intensiv vecka. kom hem från Mallorca förra Fredagen efter att ha haft en kanonvecka! Absolut en av de bästa resorna vi har haft. Tur att det var en helg emellan,på Måndagen kom chefen och frågade om jag ville/kunde jobba över Mån o ...

Av Fredrik Lätth - 23 juni 2010 23:28

Hallå igen! Jag vet,det var länge sedan. Ber om ursäkt,men har inte orkat blogga helt enkelt. Sitter nu i karlskrona där jag och grevinnan njutit av eftermiddags solen. Vi skulle åkt ner tidigare men Robban fixade sitt körkort idag och det vo...

Av Fredrik Lätth - 17 april 2010 00:40

Började dagen med en lättare frukost. Vill ju inte gå upp alla kilon jag tappat sedan jag började jobba igen. (Ca 4,5) Började 1/3. Sedan ner till Däckia Kl. 10 för att få på Sommardäcken. Jodå,även jag klarar att byta däck på egen hand,men ä...

Ovido - Quiz & Flashcards